viernes, 3 de abril de 2020

QUINTOS INGLÉS HOMEWORK 7 TALKING ABOUT FUTURE Friday, 3rd April

QUINTOS INGLÉS HOMEWORK 7 TALKING ABOUT FUTURE Friday, 3rd April.

Good morning.!

"Today’s generation and future generations alike would remember when, in the face of global health  chaos, Humanity stepped in to execute al kind of alliance-wide, collaborative works , creative solutions and the awareness of human being real values."  Euronews.(adaptation)

"Las generaciones de ahora y las del futuro recordarán cuando frente a este reto importante de salud mundial .La humanidad avanzó haciendo todo tipo de alianzas, trabajos colaborativos, soluciones creativas y centrándose en auténticos valores humanos."

After this introduction , let's  get the point: Have you realized how I highlight the word FUTURE ?This is  because  it is our next topic!

LET'S TALK ABOUT FUTURE!
Vamos a utilizar una de las formas para expresar futuro: "be going to"

TASK ONE:

COMPARE THIS TWO CHARTS, THEY ARE EXPLAINING THE SAME THING:
Compara estos dos cuadros , ellos explican la misma estructura de futuro.

Which is more helpful for you
¿ Cuál te ayuda más?

  CHART 1 →CB 61  2


(Yo) Iré a la playa,  (tú) escalarás una montaña, el/ella practicará espeleología,  nosotros visitaremos un castillo...

A la derecha, en negativo: No iré a la playa, No escalarás una montaña... and so on.


CHART 2Google images



Yo jugaré, tú jugarás, él jugará... and so on  (y así sucesivamente)
Yo nadaré, tú nadarás, él nadará... and so on
Yo lavaré, tú lavarás, él lavará... and so on

TASK TWO:
Read  CB   61 1 translate  REMEMBER THE STRUCTURE: S V C
LEE Y TRADUCE

remember to use: word reference dictionary
TASK THREE:
Read  CB   61 3
Do new questions.


 ON SUNDAY, HE IS GOING TO TAKE PHOTOS . HE ISN'T GOING TO SWIM...

WELL DONE! NICE WORK! FINISH! CONGRATULATION!