SEGUNDOS INGLÉS HOMEWORK 12 CB 64 65 AB 44 STORY TRAVELING TO AFRICA AND EMOTIONS
HELLO, HOW ARE YOU TODAY MY CHAMPIONS!
REMEMBER WE ARE IN SPRING TIME . EVERYTHING IS CHANGING
Recuerda que estamos en primavera y todo está cambiando
TODAY:
PART FOUR : TRAVELING TO AFRICA AND FEELING EMOTIONS AND ANIMALS EMPHATHY
Viajando a Africa y sintiendo emociones y empatía con los animales.
TASK ONE:
Watch the video and identify:/ Observa el vídeo e identifica :
HUNGRY... / THIRSTY... / HOT.../ SCARED...?
TASK TWO:
LET'S REMEMBER OUR QUESTIONS READING STRATEGY:
Vamos a recordar nuestra estrategia de lectura Preguntas WH
Who are the characters of the story? / ¿ Cuáles son los personajes de la historia?
Where are they? / ¿Dónde están ellos?
What happens? / ¿Qué pasa?
How do the children help the animals? /¿Cómo ayudan los niños a los animales?
What is Tandi wearing? / ¿ Qué ropa lleva puesta Tandi?
SOME VOCABULARY:
LIVE= Vivir
GO FOR A WALK = Dar un paseo
THE BEACH= La playa
THEY= Ellos
SEE = Ver
SEA WATER= Agua de mar
MEERKAT= Suricata (animal)
I HAVE GOT AN IDEA= Tengo una idea
THERE IS VERY LITTLE WATER= Hay poca agua
CARE OF ANIMALS= Cuidar los animales
TASK THREE.
ENJOY THE READING / Disfruta la lectura con tus familiares
CLICK HERE ( Preguntas, dudas , significados pronunciación...)
↓
PRONUNCIATION AND MEANING DICTIONARY
Realise that here they refers to the animals using the pronouns SHE /HE, because sometimes we use to personalise the animals. We don't use IT
Date cuenta de que en el texto se usan los pronombres ELLA / ÉL para referirse a cada uno de los animales , esto es porque queremos tanto a los animalitos que los tratamos como personas.
TASK FOUR:
LET'S WRITE / Vamos a escribir.
I AM HAPPY AND I CAN FEEL YOUR HAPPINESS IN THESE BEAUTIFUL TASKS
Estoy feliz y puedo sentir vuestra felicidad en el desarrollo de estas bonitas tareas.
See you next Th urs day !
HELLO, HOW ARE YOU TODAY MY CHAMPIONS!
REMEMBER WE ARE IN SPRING TIME . EVERYTHING IS CHANGING
Recuerda que estamos en primavera y todo está cambiando
TODAY:
PART FOUR : TRAVELING TO AFRICA AND FEELING EMOTIONS AND ANIMALS EMPHATHY
Viajando a Africa y sintiendo emociones y empatía con los animales.
TASK ONE:
Watch the video and identify:/ Observa el vídeo e identifica :
HUNGRY... / THIRSTY... / HOT.../ SCARED...?
TASK TWO:
LET'S REMEMBER OUR QUESTIONS READING STRATEGY:
Vamos a recordar nuestra estrategia de lectura Preguntas WH
Who are the characters of the story? / ¿ Cuáles son los personajes de la historia?
Where are they? / ¿Dónde están ellos?
What happens? / ¿Qué pasa?
How do the children help the animals? /¿Cómo ayudan los niños a los animales?
What is Tandi wearing? / ¿ Qué ropa lleva puesta Tandi?
SOME VOCABULARY:
LIVE= Vivir
GO FOR A WALK = Dar un paseo
THE BEACH= La playa
THEY= Ellos
SEE = Ver
SEA WATER= Agua de mar
MEERKAT= Suricata (animal)
I HAVE GOT AN IDEA= Tengo una idea
THERE IS VERY LITTLE WATER= Hay poca agua
CARE OF ANIMALS= Cuidar los animales
TASK THREE.
ENJOY THE READING / Disfruta la lectura con tus familiares
↓
PRONUNCIATION AND MEANING DICTIONARY
Realise that here they refers to the animals using the pronouns SHE /HE, because sometimes we use to personalise the animals. We don't use IT
Date cuenta de que en el texto se usan los pronombres ELLA / ÉL para referirse a cada uno de los animales , esto es porque queremos tanto a los animalitos que los tratamos como personas.
TASK FOUR:
LET'S WRITE / Vamos a escribir.
I AM HAPPY AND I CAN FEEL YOUR HAPPINESS IN THESE BEAUTIFUL TASKS
Estoy feliz y puedo sentir vuestra felicidad en el desarrollo de estas bonitas tareas.
See you next Th urs day !