jueves, 26 de marzo de 2020

TERCEROS INGLÉS HOMEWORK 1 EXPLANATION and CB TASKS ORAL P.

Good Morning,

I hope all of you be all right.
Buenos días espero que tod@s estéis bien.

We are going to start a daily tasks./ vamos a empezar las actividades diarias.

Although, first, we are going to explain the must important activities we are going to work.
Aunque primero explicaremos las expresiones más importantes con las que vamos a trabajar

CLUE: if you need a dictionary I recommend Word Reference, because it brings the  pronunciation of the words, many meanings and different uses of the words in different contexts/ Si necesitas un diccionario te recomiendo Word Reference porque , éste ofrece la pronunciación, diferentes significados y usos de las palabras en diferentes contextos.

Pincha aquí: WORD REFERENCE DICTIONARY


 Welcome to Unit 5, in this unit  we are going to talk about :
Bienvenidos a la uniad 5, en esta unidad vamos a hablar acerca de :

PHYSICAL DESCRIPTION 

A) IN ORDER TO SAY WHAT A PERSON IS WEARING WE USE THE EXPRESSION

SHE IS WEARING A HAT,  etc.../ Ella lleva puesto un sombrero,etc...



B)  WHEN YOU DESCRIBE A PERSONE in affirmative form  YOU USE:
Para describir una persona tú usas, en forma afirmativa

she has got short hair and blue eyes / Ella tiene el pelo corto y los ojos azules.

In the interrogative form, it changes like this:
Y en forma interrogativa cambia así:

  Has  she got short hair and blue eyes ?/¿Tiene ella el pelo corto y los ojos azules?

Posibles respuestas :
Yes, she has.   / No, she has not. (hasn´t)

Try to have in account this information in the following activities.
Trata de tener en cuenta esta información las siguientes actividades.

LISTENING  ACTIVITIES

TASK ONE:

CB PAG. 48 

DO 1-5 EXERCISES


















TRY TO REPEAT ORAL ACTIVITIES AT LEAST THREE TIMES AND AFTER YOU CAN START TO REPEAT.



TASK TWO:

PAG 49 EXERC 1,2 AND 4

WATCH AND LISTEN THE SONG MANY TIMES AND TRY TO LEARN THE SONG.
Mira el vídeo  y escucha al canción muchas veces y luego trata de cantarla.

 SPEAKING ACTIVITIES:

TASK THREE:

PAG 49

EXERC. 3 AND 5

LOOK THE CHILDREN CONVERSATION AND ALL ABOUT GRAMMAR CHART AND TRY TO ASK AND ANSWER QUESTIONS
Mira la conversación de los niños y el cuadro a cerca de la gramática y trata de inventar preguntas y respuestas teniendo en cuenta el nuevo vocabulario.(hazlo solo oralmente)

Good luck!